დავით სარაჯიშვილის სახელობის ქალაქ თბილისის N16 საჯარო სკოლის პედაგოგები ხშირად მიმართავენ სასწავლო-შემეცნებით ექსკურსიებს, რადგან მოსწავლის ჰარმონიული განვითარებისთვის საჭირო სტრატეგიებს შორის ერთ-ერთი საინტერესო, მაღალი ჩართულობით გამორჩეული აქტივობაა.
როგორც სკოლაში აღნიშნავენ, სწორად დაგეგმილი და განხორციელებული თემატური ექსკურსია ამა თუ იმ საკითხის ფუნდამენტურ შესწავლას, მოსწავლის თვალსაწიერის გაფართოებასა და მასში მრავალმხრივი უნარების განვითარებას გულისხმობს, რომელიც სხვადასხვა საგნების ინტეგრირების თვალსაზრისითაც მნიშვნელოვანია.
ახლახან, დავით სარაჯიშვილის სახელობის თბილისის N16 საჯარო სკოლის VIIგ კლასის მოსწავლეებისთვის ჩარგალში, ვაჟა-ფშაველას სახლ-მუზეუმში სასწავლო-შემეცნებითი ექსკურსია მოეწყო, რომელიც მიზნად ისახავდა როგორც პოეტის შემოქმედების საკლასო სივრცის გარეთ, განსხვავებული კუთხით აღქმასა და გააზრებას (საგანი - ქართული ენა და ლიტერატურა), აგრეთვე სიმეტრიის აღქმას ბუნებასა და ისტორიულ ძეგლებში (საგანი - მათემატიკა);
„კლასგარეშე განათლება, რომელსაც მოსწავლე არაფორმალურ გარემოში იღებს (გამოფენებზე, მწერალთა სახლ-მუზეუმებში, ბუნებრივი ძეგლისა თუ მუზეუმის მონახულებისას) საშუალებას აძლევს მოსწავლეებს, ვიზუალურად აღიქვან ესა თუ ის ობიექტი და საკლასო სივრცის გარეთ, განსხვავებული კუთხით გაიაზრონ ნასწავლი, შესაბამისად გასვლითი ღონისძიებები მოსწავლეებს არაერთ საგანმანათლებლო გამოცდილებას სძენს“,- გვეუბნებიან სკოლაში და აქტივობის მნიშვნელობას უსვამენ ხაზს.
შთამბეჭდავია ექსკურსიის მიზნები:
ქართული ენა/ლიტერატურის (პედაგოგი მაია ჯერვალიძე): მიმართულებით:
მათემატიკის (პედაგოგი თამარ თვალჭრელიძე) მიმართულებით:
ექსკურსია მოსწავლეებისთვის მეტად შთამბეჭდავი და სასწავლო-შემეცნებითთან ერთად სახალისო და თავშესაქცევი აღმოჩნდა. მე-7 კლასელები სკოლაში ახალი ინფორმაციითა და ცოდნით დახუნძლულნი დაბრუნდნენ.
ვიდეო იხილეთ ბმულზე: